sobota, 4 lutego 2023

Królowa Elżbieta i kolejne symbole Londynu.

 

 

Po gwardziście i wieży zegarowej Big Ben powstały kolejne symbole Londynu. Na pierwszy ogień poszła skrzynka pocztowa.

 


 Po niej powstała charakterystyczna czerwona budka telefoniczna.

 

 

W erze smartfonów, jej czas dobiega końca ale nadal jest ciekawym obiektem fotograficznym jak i historycznym... bo z tego co wyczytałam, była pierwszym publicznym telefonem na świecie.

 

 

Na koniec... przedstawiam najdłużej panującą w historii kobietę, królową Elżbietę II.

 

 

Zamiast jej ulubionego kapelusika, zrobiłam jej....jak na królową przystało... koronę.

 


 Otrzymała też odpowiednią biżuterię: kolię oraz broszkę z perłą....

 



 i oczywiście nieodłączny element garderoby... torebeczkę.

 



 

Zamawiająca zachwycona, a ja jestem bardzo dumna z moich szydełkowych poczynań, które staram się robić najlepiej jak potrafię z największą starannością i miłością.

 

 

Niebawem powstanie kolejny symbol Londynu, który również będzie dla mnie niemałym wyzwaniem, ponieważ ma koła ;)))

 

 

Igiełki nie porzuciłam, chociaż patrząc na moje wpisy tak to może wyglądać:) Skończyłam "Łapacz snów" Dimensions oraz Samplerek wiosenno - letni. Muszę teraz zamówić odpowiednie ramy i oprawić obrazy by na wiosnę zdobiły już ściany. Zaglądam też od czasu do czasu do mojej jesiennej wróżki. Kupiłam dwa kolejne zestawy dimensions  i nawet postawiłam już kilka xxx. Wszystko pokażę w  przyszłości. Aktualnie jak zresztą widać, załapałam bakcyla szydełkowego i oprócz tradycyjnych włóczek, kupiłam mojego pierwszego w życiu Kokonka, by zrobić sobie chustę:)

 

 

Dotychczas tylko podziwiałam na blogach innych twórczyń ich dzieła i piałam z zachwytu nad ich chustami. Rześko zabrałam się do pracy. Po tygodniu prucia, zaczynania od nowa i znów prucia, przegrałam walkę ze wzorem mech...który miał być prosty...bo praktycznie nie ma wzoru ...bo w sumie bez liczenia... półsłupek, oczko łańcuszka, półsłupek, dwa oczka łańcuszka itd... łatwo zapamiętać... prawda?...miał być idealny na pierwszą chustę.... dla mnie nie był. Dziwne kształty mi wychodziły.. ale w miarę prostego trójkąta nie było. Poddałam się na tą chwilę z mchem i wskoczyłam na głęboką wodę. Postanowiłam że wykonam chustę "Utopia" do której wzór opracowała: Yaga Yaga Handmade. Po prostu cudo! Na razie fajnie mi się pracuje... jakby mam to.. może nie idealnie prosty, ale mam  trójkąt :) Dopiero zrobiłam7 rzędów ..przede mną jeszcze 66 plus zakończenie... 

 

 

Czy polegnę i znów się zirytuje jak przy chucie mech rzucając szydełko w kąt? Zobaczymy... na razie jestem dobrej myśli :) Poza tym w każdym momencie mogę chwycić za igiełkę, szyć na maszynie lub zająć się wyplataniem makramy:) Fajnie mieć pasje!

 


 Uściski!

Poplątana

 

35 komentarzy:

  1. Królowa wymiata ;) Powodzenia z szydełkiem - trzymam kciuki. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajnie, że inne techniki rękodzielnicze nie są Ci obce. Ja mogę tylko podziwiać. Królowa Elżunia wyszła Ci bezbłędnie. I te detale - korona, broszka i torebunia - cudo. Dobrze że ma gwardzistę, bo mógłby ją kto porwać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gwardzista na pewno będzie strzegł swojej królowej najlepiej jak potrafi ;) Dziękuję za miłe słowa i ślę serdeczne pozdrowienia.

      Usuń
  3. Wszystkie dziergadełka śliczne, ale królowa wymiata!
    Chusty na drutach czy na szydełku właściwy wygląd osiągają dopiero po blokowaniu - tu można wyrównać wszystkie nierówności.
    Pozdrawiam serdecznie i czekam na czerwonego piętrusa :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będę blokować :) Na razie jestem w połowie pracy i nie chce jej teraz porzucać...więc piętrus musi poczekać:) baaa ja już zaczynam szukać wzoru na kolejną chustę :) Pozdrawiam cieplutko!

      Usuń
  4. Cudeńka zrobiłaś :).

    Królowa zachwyca i pięknie ją dopracowałaś :).

    Super, że się nie poddałaś z chustą. Na pewno będzie piękna :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chusty przybywa i podoba mi się efekt jaki uzyskuje. Co rząd to coś nowego... wzorem jestem wprost zachwycona:) Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  5. Pięknie przedstawiłaś londyńskie symbole! Życzę powodzenia z chustą :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ślicznie. Może w kwietniu już będę mogła pochwalić się moja pierwsza chustą :)

      Usuń
  6. Rewelacyjny pomysł, zwłaszcza Królowa robi wrażenie.....Super

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło. Dziękuję i ślę pozdrowienia :)

      Usuń
  7. Królowa jest przesympatyczna, a ta jej torebisia - cudeńko. Powodzenia przy robieniu chusty. cudARTeńka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Nie pokazałam tego na zdjęciach ale torebusia się otwiera, by mogła w niej królowa schować swoje najpotrzebniejsze rzeczy;)

      Usuń
  8. Witam serdecznie ♡
    wow jakie piękne! Wszystko bardzo mi się podoba, jestem zachwycona i zazdroszczę umiejętności, jesteś niesamowita!
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rumienię się:) Bardzo dziękuję za miłe słowa i pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  9. Fantastyczne prace! Życzę miłego dziergania chusty:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Przepiękne prace! Królowa skradła moje serce.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo sympatyczna ta Królowa :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Królowa zamówiłaby u Ciebie te dziergadełka, gdyby żyła!
    Są obłędne :-)))
    Pozdrawiam cieplutko :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To najciekawszy komplement na temat mojej pracy jaki przeczytałam! Dziękuję i przesyłam uściski:))

      Usuń
  13. Królowa to chyba najwieksze dzieło jakie widziałem w takim wykonaniu. Bez kitu, jest mega, radzę nie rzucać więcej szydelkami, widać talent!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło! Dziękuję :) Zawsze z pełnym zaangażowaniem podchodzę do wyzwań które sobie stawiam. Nie obiecuje, ale postaram się nie rzucać szydełkami przy kolejnym projekcie choć już wiem, że będzie się działo i łatwo nie będzie ;))

      Usuń
  14. Rewelacyjną królową Elżbietę zrobiłaś. Budka telefoniczna ii skrzynka pocztowa też fajne.

    OdpowiedzUsuń
  15. Zaskoczyłaś mnie po raz kolejny. REWELACYJNE! Odtworzenie królowej Elżbiety i londyńskich symboli bardzo udane. Masz rację - jak dobrze mieć pasję!!! Mam nadzieję, ze nie polegniesz na chuście bo zapowiada się pięknie! Z włóczek omre wychodzą piękne prace i sama kilka chust już popełniłam. Wierzę w to, że Tobie się też uda. Trzymam kciuki!!!
    Pozdrawiam Alina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Twoje słowa dały mi motywację! Dziękuję! Twoje chusty podziwiałam i marzyłam że też kiedyś taka sobie sprawie... Jak widać marzenia się spełniają :) Pozdrawiam cieplutko!

      Usuń
  16. Pomysł i wykonanie rewelacja!
    Twoje prace są takie oryginalne i niepowtarzalne.
    Czekam na resztę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję pięknie! Miło mi czytać takie pozytywne opinie na temat moich prac. Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  17. Lecę do Londynu na 6 dni, mam już kupione bilety lotniczne i ogarnięty nocleg. Planuję ekonomiczny wyjazd. Chcę zobaczyć Tate Modern, The National Galery, Camden Town i Greenwich (te dwa ostatnie bezpłatne). Muszę poruszać się metrem/autobusami. Zamierzam w miarę możliwości przygotowywać jedzenie sama (mam dostęp do kuchni, czyli głównie zakupy robione w sklepie). Może raz wyskoczę na drinka i jakieś tanie jedzenie. Według Was ile powinnam zabrać funtów na wymienione atrakcje, komunikacje i ekonomiczne jedzenie?

    OdpowiedzUsuń
  18. Świetnie są te londyńskie symbole. Nie wpadłabym na to, że można coś takiego wykonać na szydełku 😃. Teraz czekam na black cabs, bo mówiąc o elemencie na kołach, to właśnie brytyjskie taxi przyszło mi do głowy 🤔 Pozdrawiam 🙂

    OdpowiedzUsuń