piątek, 11 lipca 2014

Czarne..smukłe... prezent - niespodzianka skończona.






"Czarny Kapelusz"....tak brzmi tytuł obrazu nad którym ostatnio pracowałam.
W sumie myślałam, by w prezencie dla przemiłej osóbki,
zrobić jakieś maleństwo, ale nie ma jak to spontaniczne decyzje;)
Lejdi .ana zamieściła ostatnio na blogu, 
ogłoszenie o sprzedaży swoich zbędnych zestawów do haftów.
Wzorek rzucił mi się w oczy i po wstępnym wywiadzie środowiskowym, 
stwierdziłam że "Czarny Kapelusz" przypadnie do gustu obdarowanej....i tak to się zaczęło;)
Poczta się spisała, ja wyciągnęłam moje turbo igiełki i 19 czerwca zabrałam się do pracy.
Postanowiłam, tak z ciekawości, policzyć czas poświęcony na wyszycie tego obrazu.
Od dawna obserwuje u  Violki , że w jej podsumowaniach często pisze czas w jakim wykonała pracę,
więc i ja zapisywałam każde minuty spędzone przy tamborku;)











Po 18 godzinach wyszywania, moja dama była już prawie ukończona...




Zostało mi jeszcze zająć się makijażem i biżuterią.
Do jej wykończenia oprócz koralików dołączonych do zestawu, użyłam złotej metalicznej nici DMC.
W sumie 21 godzin pracy i mój prezent wielkości 35cm x 45cm, został ukończony;)










*******
Na koniec jeszcze o niespodziance ;)
Na pewno znacie Justynę z bloga Hafty Tiny.
Zostałam przez tą zdolną kobietkę miło zaskoczona.
Zaskoczenie dla mnie, ale moje dzieci to dopiero miały niespodziankę !
Gdy mamusia ciężko pracowała, listonosz wręczył im paczkę zaadresowaną specjalnie do nich....
Skoro do nich,od razu otworzyły przesyłkę i do wieczorka pałaszując czekoladę, malowały i próbowały sobie skojarzyć "ciocię" Justynę,




dzięki której zostały właścicielami fantastycznych etui na kredki!;)
Dziękujemy pięknie;)



  ******

Haft zostanie dziś wręczony, póki co bez ramy....
Razem z obdarowaną wybiorę się po odpowiednią listwę, bo pewnie będę robić ramę na zamówienie...
Chyba, że  jakimś cudem, utrafimy idealnie pasującą do obrazu.
Coraz bardziej zastanawiam się nad jakąś zdobioną....





***********

Poniżej haft, już w oprawie:



44 komentarze:

  1. Śliczna praca, właśnie ciekawi mnie jaką ramę dobierzesz. Fajny prezent od Justyny :)

    OdpowiedzUsuń
  2. elegancka ta dama :) a prezent bardzo miły dla dzieci :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ten obraz fajny - podoba mi się jego prostota.

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękny haft! Detale grają tu ogromną rolę:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Słusznie, lepiej ramę zrobić jeśli nie ma odpowiedniej gotowej, bo rama potrafi zepsuć cały efekt, albo wręcz przeciwnie nadać nowy wymiar obrazkowi. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haft świetny ale tą dolną pałę to bym chyba skróciła. :)

      Usuń
    2. Ze względu na to że poniżej pojawiły się komentarze, że jestem gupia i się nie znam, oświadczam, że być może tak jest. ;p Poza tym napisałam, że "ja bym chyba" co nie oznacza pewności nawet w moim przypadku, a już na pewno nie chcę Ciebie zmuszać do jakiejkolwiek zmiany. A wszystko tak naprawdę zależy od upodobań i możliwości ścianowych. :)

      Usuń
  6. Piękny. Ta "dolna pała" jak to określiła Jaglana, nadaje całościowy wygląd obrazowi i nic nie zmieniaj. Tak ma być i basta, chyba że chcesz zepsuć efekt końcowy, a ramę na pewno znajdziesz odpowiednią. Takie jest moje zdanie. Można z nim polemizować, ale to Twój wybór i zdecydujesz sama.

    OdpowiedzUsuń
  7. Prezenty Was obu są cudne, koraliki na hafcie sprawiły ze prezentuje się niesamowicie ;o)

    OdpowiedzUsuń
  8. It is such anelegant stitching! Loved this sophisticated lady very much!

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo piękny, efektowny haft i nic nie trzeba zmieniać, bo straci cały swój urok !!! Jak dobierzesz ramę to zachowaj odpowiedni tzw. oddech od góry haftu i będzie piękny obraz.
    Pozdrawiam ;-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wspaniały, nowoczesny obraz i (wg mnie) rama też powinna zachować ten klimat. I jak? męczyło Cię zapisywanie i zliczanie efektywnego czasu wyszywania? Mnie nie męczy, to już mój nawyk...
    Prezenty od Justyny rewelacyjne :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Rewelacja! To słowo oddaje najlepiej ten piękny haft.:) Obdarowana na pewno zachwycona, nie wierzę, że nie.:))

    OdpowiedzUsuń
  12. Śliczny haft, elegancki i masz na prawdę turbo igłę. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  13. Miło się czyta taką historię :) Haft wygląda pięknie, a prezenty od Justynki są urocze :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Prawdziwa z niej dama, rewelacyjny haft ;) Prezenty dla dzieciaków świetne, bardzo miło ze strony Justyny, że zrobiła przyjemność maluszkom ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Przepięknie wyszedł ten haft! ja jestem nim zachwycona!!!:) koraliki dodały mu niesamowitego uroku.
    Jak już haft będzie oprawiony to koniecznie zrób fotkę i pokaż☺
    Pozdrawiam ciepło♥
    ps. prezenciki od Justynki - cuuudne☺

    OdpowiedzUsuń
  16. piękny haft, przyciąga uwagę!!! pokaż go z ramą i nic nie zmieniaj! pozdrowienia dla dzieciaków:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Piękna dama i pięknie wykonana.
    Pozdrawiam Dorota

    OdpowiedzUsuń
  18. Wspaniały obraz powstał w dosyc ekspresowym tempie:) A prezencik od Justynki niespodziankowy!!!

    OdpowiedzUsuń
  19. Cudny haft, , intrygujące jaką uda się Wam znaleźć i dobrać ramę :-)

    OdpowiedzUsuń
  20. Piękne wykonanie dobrze mi znanego wzoru. Koraliki dodały efektu całości. Ciekawa jestem jak będzie się prezentować w ramie.

    OdpowiedzUsuń
  21. Śliczny haft, perfekcyjnie wykonany ręką mistrzyni - brawo i gratuluję takich umiejętności ! Obdarowana musi być zachwycona tak pięknym prezentem. Teraz tylko gustowna rama.

    OdpowiedzUsuń
  22. Przepiękny haft! Cudowny wręcz! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Bardzo fajny haft a koraliki dodały mu uroku!

    OdpowiedzUsuń
  24. Jestem Natalko droga jestem w jakieś częsci ale jednak - serce drogie ta kobita haftowana jest przewspaniała - też takąchcę dla syna na poduszkę znaczy wzorek jak mogę skromnie prosić - /// Justynkę ? pewnie że znam również dostałam śliczne prezenty a twoje są cudne a ona jest kochana kobieta - co jeszcze chce ci serducho podziękować za udział w twych candy - a nagrodzonym pogratulować - teraz zmykam bo mam wiele zaległosci - przepraszam bardzo za mbledy - buziaki wielgachno olbrzymiaste z zaproszeniem na moje candy ślę Marii

    OdpowiedzUsuń
  25. Przepięknie wykonany haft eleganckiej kobiety w czarnym kapeluszu, odpowiednia rama doda jeszcze uroku, też chciałabym taką mieć u siebie. Podziwiam wszystkie przecudne prace i pozdrawiam cieplutko ;-)

    OdpowiedzUsuń
  26. Piękny haft. Te "rozsypane" krzyżyki dają niesamowity efekt ozdobionego kapelusza.
    Sama czasem miałam ochotę mierzyć czas mojej pracy i zawsze jak tylko zaczynałam dziwiło mnie ile to godzin trzeba spędzić, aby coś powstało.

    OdpowiedzUsuń
  27. Piękny haft. W pierszej chwili myślałam że to praca malarska. Pozdrawiam i zapraszam do mnie :-).

    OdpowiedzUsuń
  28. Piękny hafcik i wspaniały prezent.

    OdpowiedzUsuń
  29. Ależ jest urocza ta dama w kapeluszu ! Ciekawi mnie jaką ramę dobierzesz do tego haftu. Pozdrawiam ;-)

    OdpowiedzUsuń
  30. wspaniale dopracowany w szczegółach... te damy chodzą już za mną jakiś czas... pozdrawiam :)))

    OdpowiedzUsuń
  31. Dzisiaj zagłosowałam na Twój blog w konkursie Coricamo . Lubię tu zaglądać aby nacieszyć oczy i serce tymi cudnymi pracami. Życzę dużo cierpliwości w tworzeniu nowych dzieł.
    Pozdrawiam ;-)

    OdpowiedzUsuń
  32. Oba prezenty wspaniałe! Kobieta w kapeluszu - szyk i zmysłowość. Haftowanie z monitorowaniem czasu mobilizuje na pewno do działania i eliminuje opieszałość ;)
    A etui na kredki to świetny pomysł na prezent dla dzieciaków. Justynka to Dziewczyna o wielkim sercu!

    OdpowiedzUsuń
  33. Podziwiam.... mnie się kiedyś zdarzyło wyhaftować jeden malutki obrazeczek i na tym skończyłam swoją przygodę...

    OdpowiedzUsuń
  34. Biżuteria i makijaż... Bomba.

    OdpowiedzUsuń
  35. Świetny efekt końcowy. Bardzo mi się podoba

    Ania

    OdpowiedzUsuń
  36. Please tell me where to find the embroidery scheme?

    OdpowiedzUsuń