poniedziałek, 31 maja 2021

Zakładka do książki... i schemat :)

 

 
 

W weekend pracowałam nad zakładką do książki. Buszując po sieci natknęłam się na śliczny wzorek i bez chwili namysłu przystąpiłam do działania:)

 

 

Resztka Aidy 14ct białej opalizującej, niteczki dobrane z tych których używałam do wyszycia samplera więc nic się nie zgadza z zalecanymi kolorami ...


 

Turbo igiełka, wiadro natchnienia i szybciutko pojawiła się różyczka. Następnie wzięłam się za wyszywanie rameczki. Tutaj kolejna zmiana. Chciałam by różyczka była w ramce a nie na niej oparta, więc rameczkę powiększyłam.
 


Konturki i dedykacje na tagu, zrobiłam zgodnie ze schematem... prawie zgodnie ze schematem...

 

 

W rameczce miały być jeszcze serduszka z których zrezygnowałam, natomiast french knoty rozsypałam tak jak mi pasowało... Gdy to pisze to stwierdzam, że trochę ten schemat zmodyfikowałam ;)


 

Przyszedł czas na plecki zakładki. Pomysłów było wiele... myślałam o naklejeniu haftu na filc lub zrobienie ich z jakiegoś wzorzystego materiału. Definitywnie wyszyłam cytat na kawałku podmalowanej Aidy beżowej 14ct...



Na dole zakładki miał być chwościk.. ostatecznie zrobiłam frędzelki... a że lubię jak coś dynda, z tasiemki zrobiłam znacznik zakończony diamencikiem.



Dla chętnych zamieszczam wzorek... proszę się częstować ;)

 

 

Zakładka dziś została wręczona koleżance z okazji jej święta. Ona zaskoczona i wzruszona, ja natomiast,  jestem bardzo z mojej pracy zadowolona:) Weno trwaj!



Słonecznego i twórczego tygodnia:)

Poplątana

57 komentarzy:

  1. Bardzo przyjemna praca:)mnie też się zdarza "modyfikować" wzory.szczególnie te na których są takie właśnie rozsypane kropki:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Super:) Takie modyfikacje powodują że stworzona praca jest wyjątkowa i jedyna w swoim rodzaju.

      Usuń
  2. Ta modyfikacja wyszła zakładeczce na dobre:))
    Zmienione kolorki w niczym nie przeszkadzają, a dodane elementy w rameczce tylko rozluźniają wzorek.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Też myślę że rameczka w moim wydaniu lepiej się prezentuje niż na schemacie, różyczka oddycha :) Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  3. Piękny wzorek, a Twoja modyfikacja bardzo mi się podoba.

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne, słodka, delikatna. Miodzio!
    Pozdrawiam cieplusio

    OdpowiedzUsuń
  5. Piekna jest, a jaka ładna sentencja na niej :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Przepiękna zakładka. Wzorkiem się poczęstowałam. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się że wzorek się przyda:) Dziękuję i ślę pozdrowienia.

      Usuń
  7. Prezent cudowny... od serca dla serca. Prezent z sentymentem i duszą... a właśnie takie są najpiękniejsze bo pozastawiają ślad w naszych serduszkach na bardzo bardzo długo.
    Jeszcze raz dziękuję. Sprawiłaś, że ten dzień był piękniejszy.
    Dobrze mieć takich ludzi obok siebie w życiu, bo to oni kolorują nasz świat w tych jasnych i dobrych odcieniach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Cieszę się, że zakładeczka przypadła Ci do gustu! Tyle miłych słów! Bardzo mi przyjemnie.Mysle że teraz swoje lektury będziesz pochłaniać z jeszcze większą przyjemnością :) Uściski!

      Usuń
  8. Piękna zakładka. A cytat dopasowałaś idealnie. A jak się robi takie frędzle?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbuje wytłumaczyć;) Ja zszywam zakładkę przód i plecy .. Dwa boki dłuższe i jeden krótszy na górze.. Na dole w zależności jakiej długości chcesz frędzle, zostawiam materiał. Przeszywam dokładnie 2x, u mnie szew jest w miejscu gdzie dodałam tasiemke, jakieś 10 cm od dołu. Następnie, zaczynając od dołu, po kolei, igłą wyciągam nitki "wątku" czyli poziome nitki kanwy. Osnowa zostaje.. czyli nici poziome.. z których właśnie zrobią się frędzelki:) Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
    2. Dzięki bardzo :) Nawet miałam taką myśl, że to nitki z kanwy, ale frędzle są tak gęste, że jakoś mi tak to nie pasowało. Muszę to wypróbować, bo wygląda świetnie

      Usuń
    3. W środku między plecami a przodem jest jeszcze jeden kawałek kanwy... Jak wyszyje przód to boki zaprasowuje do środka, łączę z plecami i zszywam.. Więc wychodzi tak jakby były trzy sztuki kanwy na sobie ;) Cieszę się,że wytłumaczyłam w miarę zrozumiale i pomogłam :))

      Usuń
  9. Piękna! Po prostu piękna! Jako kolekcjoner zakładek właśnie sobie uświadomiłam, że już dawno nie wyhaftowałam żadnej zakładki. Czas to zmienić :)
    Pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuje:) Do mnie pasuje powiedzenie szewc bez butów chodzi.. Osobistej wyszywanej zakładki też nie posiadam ;) Czekam na Twoją zakładkę i pozdrawiam.

      Usuń
  10. Piękna praca! Przemiły prezent:)
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Przecudnie wyszyłaś tą różyczkę i pomysł z powiększeniem ramki to strzał w 10, bo wygląda lepiej. Zakładka wygląda zachwycająco:-)
    Wzorek znam i nawet pokusiłam się o wyszycie róży muliną satynową, wyszło całkiem fajnie, ale dałam sobie spokój z ramką i umieściłam ją na kartce.
    Pozdrawiam cieplutko:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Byłam zobaczyć i świetnie różyczka się prezentuje na Twojej karteczce :) Dziękuję za miłe słowa i ślę pozdrowienia.

      Usuń
  12. Śliczna ta okładka :) pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  13. Piękna ozdoba każdej książki 🙂

    OdpowiedzUsuń
  14. Cudny wzór i prześliczna zakładka:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Przepiękna zakładka. Haft delikatny i uroczy. Podoba mi się też cytat na drugiej stronie. Wspaniały upominek przygotowałaś.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło :) Dziękuję pięknie i ślę pozdrowienia.

      Usuń
  16. Śliczną i pomysłową zakładkę zrobiłaś :).

    Fajnie wygląda po przeróbkach :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też sądzę, że przeróbki dobrze jej zrobiły ;) Dziękuję i pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  17. Jak ci się chciało robić w taki upał? :D
    Nie no, nie jest źle, ale trochę roboty było ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Troszkę pracy z wykończeniem haftu było ale to bardzo przyjemna praca... i Robiłam zakładkę jak jeszcze wiosna nie zwariowała i w kompetencje lata nie weszła ;)

      Usuń
  18. Prosta róża i ta piękna ramka - razem robią efekt WOW!
    Piękny prezent

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Myślę, że z taką zakładeczka koleżanka będzie zaczytywać się co chwilę w innej lekturze;)

      Usuń
  19. WOW! Piękną zakładkę wyhaftowałaś!!! Doskonały pomysł z tą rameczką - wygląda idealnie!
    Dziękuję za wzór, może kiedyś sie skuszę.
    Pozdrawiam Alina

    OdpowiedzUsuń
  20. Na zdrowie.. miło mi że poczęstowała się wzorkiem :) Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  21. Lubię różyczki, nawet ostatnio jedna wskoczyła na moją kartkę:) Twoja zakładka z różą prześliczna, taka delikatna, super :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Właśnie wracam od Ciebie. Byłam podziwiać Twoja śliczną różyczkę. Nie darmo Róża jest zwana królowa kwiatów, piękna, podziwiana i przez wszystkich rozpoznawana:) Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  22. Taki drobiazg, a widać , że pracochłonny. No i wzór wyjątkowy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To był bardzo przyjemny wzorek. Teraz pracuje nad znacznie wymagającym hafcikiem, który zupełnie na taki nie wyglądał.. ale o tym niebawem ;) Dziękuję i ślę pozdrowienia.

      Usuń
  23. Ooo jaka cudna zakładka :) bardzo podoba mi się wzór :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i proszę się wzorkiem częstować :)

      Usuń
  24. Prześliczne: i wzorek, i twój haft i wspaniałe wykończenie.:) Wzorem częstuję się z wielkim apetytem.;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Smacznego Promyczku ;) Dziękuję i ślę uściski!

      Usuń
  25. Przepraszam, że tak rzadko wpadam ..... Zakładka jest cudnej urody, może kiedyś też tę piękność sprawię. Schematem się poczęstowałam :). Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za Twoje odwiedzinki, które mnie cieszą jak i miłe słowa. Fajnie ze wzorkiem się poczęstowałaś. Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  26. Nie znam żadnej kobiety (osobiście), która robiłaby takie wzorki, dla mnie to coś w rodzaju Cepelii

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Troszkę tak, w Cepeli można znaleźć rękodzieło a zakładka od a do z jest właśnie ręcznie wykonana. Znałam osobiście mężczyznę który haftował, nie tylko krzyżykami ale również innymi ściegami i co najlepsze bardzo dobrze mu to wychodziło a z zawodu był elektrykiem wysokościowym.. najważniejsze to robić to co się lubi:)

      Usuń
  27. Bardzo ładny motyw, taki kobiecy...
    Pomysłowo go wykorzystałaś.
    Nie dziwię się, że koleżanka zachwycona :-)
    Pozdrawiam cieplutko :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chciałam by zakładeczka promieniowała kobiecością i miło mi że się udało :) Dziękuję ślicznie za miłe słowa i przesyłam uściski!

      Usuń
  28. Bardzo ładna zakładka i zmiany wyszły jej na korzyść ☺️

    OdpowiedzUsuń
  29. Nie dziwie sie twojej kolezance. Cudowna ta haftowana zakladka. Urocza :) Bardzo gustowny upominek.

    OdpowiedzUsuń