sobota, 2 maja 2020

Łapacz snów





Legenda mówi, że pewien młody Indianin, poszukując wizji,
która wskaże mu życiową drogę, spotkał pająka.
Przekazał on mu tajemnicę pajęczej sieci.
Krąg symbolizuje życie, sieć łączy sny i modlitwy, 
zaś przez otwór znajdujący w środku, przedostają się one do nieba i Boga.
Inna legenda mówi, że pewna matka, której dziecko było dręczone złymi snami, 
udała się z prośbą do starej kobiety. 
Owa seniorka zajmowała się przędzeniem wełny.
Staruszka poradziła matce, aby ta zrobiła z gałązek wierzby i włókien bawełny sieć życia.
Będzie ona wyłapywać złe sny i odsyłać je w niebyt gdzie ich miejsce.
Tak powstał łapacz snów, a jej dziecko od tamtej pory spało spokojnie.


Poczytałam troszkę w sieci i postanowiłam zrobić łapacz snów...
w końcu jest on też symbolem dobrej energii...
Gdyby nawet mój łapacz, nie był przedmiotem żadnych mocy,
to zawsze może być piękną ozdobą, zawieszoną nad łóżkiem córki.



Usiadłam sobie z popołudniową kawką i zaczęłam pleść pajęczą sieć,
umieszczając gdzieniegdzie na niej, drewniane koraliki.


Cały łapacz wykonałam pod namiotem na ogródku...
Pewnie niejedna z Was wie jak to jest,
gdy dopadnie nas pewnego rodzaju szał twórczy;)


Wiązałam, plotłam, skręcałam i przyjemność z tego ogromną czerpałam.. 


Oj zaszalałam z ilością tasiemek, koronek,
wstążeczek, sznureczków i bawełnianych niteczek.
Łapacz wyszedł pokaźnych rozmiarów.
Całość mierząc od obręczy ma wielkość 100cm :)

  
Gdy skończyłam moje twórcze szaleństwo,
słońce zaczęło już zachodzić.


To było wspaniałe popołudnie!
Córka łapaczem zachwycona... 
a ja po tak fantastycznie spędzonym wolnym czasie,
jestem bardzo zadowolona i odprężona :)


Spokojnego wieczoru i... pięknych snów! 

26 komentarzy:

  1. Pięknie, twórczo spędziłaś dzień.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje:) Takie twórcze dni są warte zapamiętania! Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  2. Wspaniały, piękny łapacz i stworzony w takim cudnym miejscu musi działać:-)
    Pozdrawiam cieplutko:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ślicznie dziękuję. Sekretny ogród ma w sobie to coś;) Pozdrawiam!

      Usuń
  3. Rewelacyjny łapacz :-) Fantastycznie spędziłaś dzień :-)
    Rozgardiasz miewam podobny ;-)
    pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak! Ostatnio bardzo rzadko miewam takie dni więc jeszcze bardziej doceniam tak spędzony czas. Mogę teraz stwierdzić,że w takim bałaganie powstają fajne prace;) Dziękuję i pozdrawiam.

      Usuń
  4. Ale śliczny sobie ten łapacz snów zrobiłaś. A tych legend nie znałam, teraz w końcu wiem co i jak oznaczają :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mówią, że w każdej legendzie jest trochę prawdy:) Dziękuję pięknie i ślę pozdrowienia!

      Usuń
  5. Pięknie wyszło, podzielam zachwyt córki :)

    OdpowiedzUsuń
  6. piękny <3 Fantastyczny miałaś dzień ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Życzę sobie jak i wszystkim twórczo zakręconym, aby takich dni było jak najwięcej:)

      Usuń
  7. Taki szał twórczy to wspaniała sprawa! Nie trzeba, a wręcz nie można się przed nim bronić, bo to źle wpływa na zdrowie psychiczne ;)
    Łapacz cudny stworzyłaś! Nie dziwne, że córka zadowolona. Zdjęcia o zmroku niesamowite! Uściski posyłam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak tak! Gdzieś przeczytałam, że człowiek tworzyć musi bo inaczej się udusi ;) Pięknie dziękuję za miłe słowa i ślę pozdrowienia!

      Usuń
  8. Pajęczyna to sensowny pomysł.
    Ja dużych pajęczyny, które utkają pająki za oknem , staram się nie niszczyć

    OdpowiedzUsuń
  9. Babcia powiadała: gdzie pająki są to szczęśliwy dom;) Ja również mimo że nie lubię pająków.. gdy mi jakiś wejdzie do domu i zbłądzi po salonach.. Łapie na kartkę i wynoszę go na zewnetrz:) Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo ładny! I zdjęcia fantastyczne. A do tego radość córki i super spędzony czas - czegóż chcieć więcej;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ślicznie dziękuję za miłe słowa i ślę pozdrowienia!

      Usuń
  11. Przepiękny i bardzo oryginalny jest ten łapacz:)Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. Właśnie zauważyłam, że nie ma w nich piór;) Dziękuję i ślę pozdrowienia.

    OdpowiedzUsuń